måndag 12 juli 2010

Uppe i det blå


I lördags styrde vi färden till ett nöjesfält på landsbygden med ca en timmes bilfärd bort. In the middle of nowhere dyker det upp bland åkrar och skog.

Jag får alltid samma känsla varje gång jag kommer hit... att jag har hamnat hos trollkarlen från Oz ...

Nöjesfältet har blivit ett av vårt lands största turistmål och här finns allt från hotell, camping, Europas största innekartingbana, nöjespark och ridcenter.

I nöjesparken finns åk för alla åldrar och mer eller mindre hårresande attraktioner.


Minst en gång varje sommar brukar vi åka hit och kolla in vyerna från det gigantiska pariserhjulet.

Härifrån har jag hämtat en massa inspiration. Det är så kul och givande att kolla in allt ifrån plattgångar till blomsterplanteringar.



Smideshandtag och staketknoppar i järn


Kartinghallen inomhus är också ett måste att kolla in.

I år kunde man ventilera några ord med självaste Barack Obama innan vi styrde kosan hemåt igen. See you!



4 kommentarer:

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Wow, det ser ut som en riktig sagovärld. Klarar inte att åka svindlande berg- och dalbanor själv men det är roligt att se på när andra åker dessa hisnande karuseller :)

Vilket fint sidobord ni har gjort! Tyckte jag kände igen den sågade tandkanten... för jag fastnade också för just det bordet när jag bläddrade i boken!

Fin ny header har du också :)

Ha det bra,
Sanna

Livet på Vestergård sa...

Jag var dit i maj, men jag måste ju erkänna att vi var flera mammor som bara tittade på, ja och drack kaffe förstås :)
Det är verkligen ett ställe där de har satsat ordentligt.
Ha det bra i värmen! Kram Kicki

Mina Gouldsamadiner sa...

Sicka uuunderbara bilder du bjuder på.Och dom där smideshandtagen och knopparna,sååå läckra.Så underbart att få ströva omkring där och titta på blommor och bli inspirerad och få ideér.Me like!!!
Kram Kicki.

Lyckoslanten sa...

Ja visst är det märkligt med det där nöjesfältet, mitt på en åker! Vi campade där i somras och det var så snyggt och städat att maken finns inte! Pariserhjulet vågade jag mig upp i! I natt ska vi åka iväg. Får se vart vi hamnar. Ha det gott! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...